Dron do sprzątania mórz i oceanów

27 lipca 2012, 09:11

Morski Dron (Marine Drone) to urządzenie do lokalizowania i zbierania pływających w oceanach śmieci, głównie plastikowych butelek i toreb. Jak tłumaczą projektanci, studenci Międzynarodowej Szkoły Designu, maszyna ma być napędzana wodoodpornymi bateriami i cichym silnikiem elektrycznym.



Pianka zatamuje krwotok wewnętrzny

12 grudnia 2012, 09:42

Firma Arsenal Medical, która bierze udział w programie Wound Statis System, opracowała specjalną piankę, która może co najmniej przez godzinę powstrzymywać krwawienie w jamie brzusznej. Piankę może podać lekarz na polu bitwy i jest ona łatwa do usunięcia w szpitalu.


Pierwszy przypadek rekina tępo(dwu)głowego

27 marca 2013, 07:21

W 2011 r. w Zatoce Meksykańskiej znaleziono dwugłowego rekina tępogłowego (Carcharhinus leucas). Dotąd z dwiema głowami spotykano się wyłącznie u innych gatunków rekinów, np. żarłaczy błękitnych czy szarych, a i to bardzo rzadko (naukowcy wspominają o ok. 6 raportach na ten temat).


Zombi modelem ewakuacji tłumu

10 lipca 2013, 09:46

By zbadać, jak tłum się ewakuuje, naukowcy z Uniwersytetu Essex wykorzystali specjalnie zaprojektowaną grę komputerową, w której uczestnicy odgrywali rolę zombi. Ich zadanie polegało na wejściu i wyjściu z budynku.


Dobre wieści dla Nokii i Microsoftu

29 października 2013, 13:36

Opublikowane właśnie przez Nokię wyniki finansowe za III kwartał bieżącego roku pozytywnie zaskoczyły analityków i spowodowały, że jeszcze przed otwarciem giełdy akcje firmy zdrożały o ponad 8%. Najnowsze informacje są dobre nie tylko dla Nokii, ale i dla Microsoftu, który wkrótce stanie się właścicielem należącego obecnie do fińskiej firmy wydziału produkcji telefonów komórkowych.


Konfiskaty ukazują skalę przemytu pangolinów

17 marca 2014, 10:51

Z raportu międzynarodowego zespołu naukowców wynika, że łuskowcowate (in. pangoliny) są przemycane na szokującą skalę. Łuski objętych zapisami Konwencji waszyngtońskiej ssaków stosuje się w medycynie chińskiej.


Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo


Mroźne zimy, bo... jest cieplej

28 października 2014, 12:31

Stosunkowo niedawno pojawiły się sugestie, że w miarę, jak ogrzewa się Arktyka, w Eurazji może dochodzić do wyjątkowo mroźnych zim. Najnowsze badania przeprowadzone w oparciu o modele klimatyczne sugerują, że prawdopodobieństwo wystąpienia ekstremalnie mroźnych zim zwiększy się aż dwukrotnie.


Zbierali się, by budować i brać udział w rytuałach

26 marca 2015, 12:44

Podczas wykopalisk na stanowisku Ceibal w Gwatemali archeolodzy z Uniwersytetu Arizony znaleźli dowody na współpracę grup zbieracko-myśliwskich i prowadzących osiadły tryb życia podczas konstruowania budynków oraz uczestnictwa w publicznych ceremoniach.


Odkryto mechanizm zwiększania siły skurczów w czasie porodu

13 sierpnia 2015, 11:21

Naukowcy zidentyfikowali mechanizm, dzięki któremu skurcze podczas porodu stają się coraz silniejsze.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy